[Studieavgifter] Medelstudieavgift UHR-ansökan

Theo Berggren theo.berggren at umu.se
Tue May 19 07:56:46 UTC 2020

Hej alla,

Hoppas det är fint med er och att det rullar på inför hösten.

Vi på UMU har en icke-coronarelaterad fråga som jag tänkte prova slänga ut till er.

Deadline för ansökan om UHR-medel till stipendier närmar sig och det har dykt upp frågor kring beräkningen av medelstudieavgift. Det verkar råda viss förvirring internt kring hur uppgifterna till denna ska tas fram. Jag gissar att ni andra hämtar uppgifterna till den från Ladok, och tänkte därför kolla vilket Ladok-utdrag ni gör? Vi har knappat runt lite i Uppföljningsfliken men vill gärna säkerställa att vi tänker rätt.

Som jag förstått det i korrespondensen med UHR är det antal registrerade helårsstudenter som ska uppges. Dvs. en student som endast läser en termin registreras som 0,5 och en student som läser hela läsåret räknas som 1. Har ni förstått det likadant?

Tacksam för all input ni kan ge.

Allt gott!

Best regards,

Theo Berggren
International Coordinator
International Office
Umeå University

[cid:3BCBA8AD-0398-44E7-9C84-EFDD775321FA at umu.se]

By sending an email to Umeå University, the University will need to process your personal data.
For more information, please read: umu.se/en/gdpr