[Niug] Välkommen till Innovatives användarmöte!

Anna-Britta Nilsson anna-britta.nilsson at kau.se
Tue Sep 26 15:57:46 CEST 2017

Hej

Vi vill önska er välkomna till svenska användargruppens möte i Karlstad 25-26 oktober.

Vi har satt ihop ett preliminärt program, men tyvärr är det någon lucka i det än som jag hoppas Innovative fyller.
Jag hoppas att de som lämnat förslag om diskussionspunkter också kan tänka sig att leda dessa tillsammans med Innovative.

Anmäl er till mig via e-post senast den 11 oktober: (anna-britta.nilsson at kau.se)

Förhoppningsvis blir det en gemensam middag på onsdag kväll, men det får vi återkomma om.
Lokal meddelas senare.

Mvh
Anna-Britta och Mikael

*********************

Preliminärt program:

Swedish IUG 2017

Wednesday 25 october
12.30 - Tour of the library for those interested
13.00 Welcome and short presentation round
13.30 Innovative Road map
14.30 Coffee
15.00 Encore och specialdatabaser
Musikverket
15.30 Vad vi har gjort med Sierras REST API - några exempel"
Södertörn/Anders Fredriksson
Karlstad/ Paul Scott
16.10 GDPR
Innovative view  -followed by discussions
17.00 end of day 1.

19.00 Dinner?

26 october
9.00 Library App
Göteborgs UB

9.30 RDA and Libris
Innovative view followed by discussions

10.15 Coffee

10.45 ? Innovative on??

11.30 Discussion about the swedish iug, new contact person, next meeting etc

12.15 Avslutning

Anna-Britta

Anna-Britta Nilsson
Verksamhetssamordnare Media

Karlstads universitetsbibliotek
S-651 87 Karlstad
+46 054-7001090
facebook.com/karlstadsuniversitetsbibliotek
KAU.SE