[Forskarutbladok] Mecenat

Karim Andersson karim.andersson at lth.lu.se
Mon Mars 11 11:00:37 UTC 2019

Hej!

Jag har inte hört något direkt.

På LU valde vi att schablonisera tillfällesperioderna på
forskningsarbetet (utan angiven omfattning) till 30 hp, såvida vi inte
vet att det är "halvfartsdoktorander" eller liknande. Detta valde vi
bl.a. med det du skriver om i åtanke.

Jag har inte direkt koll på vad ni gjort på GU, men jag vet att ett
antal lärosäten istället har satt 0 hp på tillfällesperioderna. Och om
doktoranden inte också är reggad på ett flertal doktorandkurser, kommer
han/hon inte upp i studietakten som krävs.

Hälsningar
/Karim